Informacja o przetwarzaniu danych osobowych klientów i kontrahentów kancelarii notarialnej Notariusz Agnieszki Jakubik.
Niniejsza polityka prywatności obowiązuje od 01.05.2024
Cieszymy się bardzo, że Państwo postanowili odwiedzić nasz serwis internetowy www.notariusz-strzyzow.pl. Naszym celem jest zapoznanie Państwu poczucia bezpieczeństwa w czasie wizyty w naszym serwisie internetowym oraz w czasie korzystania z usług kancelarii notarialnej Notariusz Agnieszki Jakubik, dlatego też Państwa prywatność i ochrona danych osobowych są dla na bardzo ważne. Prosimy o zapoznanie się z sposobem gromadzenia i przechowywania danych osobowych. Zapewniamy również że Państwa dane będą przetwarzane w staranny sposób, oraz że dokładane są wszelkie starania aby Państwa dane traktowane były odpowiedzialnie i starannie.
Przedstawiona polityka prywatności ma zastosowanie do całego serwisu internetowego oraz dla osób korzystających z usług kancelarii notarialnej, Notariusz Agnieszki Jakubik. Każdy użytkownik korzystający z wyżej wymienionych podmiotów powinien zapoznać się z treścią niniejszej polityki oraz korzystając oświadcza, że godzi się na przedstawione w poniżej warunki.
Pragniemy poinformować że Państwa dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane dalej „RODO”) oraz innymi aktualnie obowiązującymi przepisami prawa o ochronie danych osobowych.
Definicje
Polityka prywatności – dokument zamieszczony w serwisie internetowym mający na celu poinformować użytkowników o sposobie zbierania danych oraz i ich wykorzystaniu.
Serwis internetowy (My) – strona internetowa prowadzona przez kancelarię notarialna notariusz Agnieszki Jakubik, reprezentujący zakres świadczonych usług.
Dane osobowe – są to wszystkie informacje identyfikujące lub mogące prowadzić do zidentyfikowania osoby poprzez jeden lub grupę czynników. Do tego typu czynników można zaliczyć: czynniki fizyczne, czynniki fizjologiczne, genetyczne psychiczne, ekonomiczne, kulturowe oraz tożsamość osoby fizycznej. Do danych osobowych zaliczają się również numer identyfikacyjny urządzeń, adres IP, identyfikator internetowy, dane o lokalizacji oraz informacje gromadzone z wykorzystaniem plików cookie i podobnych technologii.
Użytkownik (Ty) – jest to osoba fizyczna odwiedzająca serwis internetowy lub korzystająca z jednej lub kilku funkcjonalności udostępnionej poprzez serwis internetowy
Serwis internetowy – jest to usługa udostępniona pod adresem http://notariusz-strzyzow.pl oraz innymi adresami będącymi przekierowaniami do tego adresu, również każdym innym adresem będącym jego uzupełnieniem, kontynuacją lub każdym, który go zastąpi
RODO – jest to Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) 2016/679 z dnia 7 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
Administrator danych osobowych
Administratorem Państwa danych osobowych jest Agnieszka Jakubik prowadząca działalność gospodarczą pod firmą: Kancelaria Notarialna Agnieszka Jakubik Notariusz, ul. Przecławczyka 15/1, 38-100 Strzyżów, NIP: 8191680374, REGON: 528422873, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, zwana dalej „Administratorem”. W sprawach dotyczących ochrony danych osobowych można się kontaktować przy pomocy poczty elektronicznej: biuro@notariusz-strzyzow.pl, poczty tradycyjnej ul. Przecławczyka 15/1, 38-100 Strzyżów oraz pod numerem telefonu: +48 668 556 861.
Cel i podstawy prawne przetwarzania zebranych danych
Podanie swoich danych osobowych przez Państwa jest dobrowolne, jednak jest warunkiem koniecznym do realizacji zleconej przez państwo czynności notarialnych.
Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony Państwa danych osobowych, a w szczególności zapewnia, że gromadzone przez niego dane osobowe są:
– przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla osoby, której dotyczą;
– zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami;
– adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane;
– prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane;
– przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, zgodnie z którymi dane te są przetwarzane;
– przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem, zniekształceniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.
Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane przez Administratora na w celu:
– udzielania odpowiedzi na zapytania kierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego z wykorzystaniem Serwisu, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;
przygotowania, dokonania lub wykonania określonej czynności notarialnej, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
– kontaktowych, ograniczonych do zakresu zleconej usługi, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
– wykonania ciążących na Administratorze obowiązków prawnych (np. w związku z wystawieniem faktury VAT oraz rozliczeniem taksy notarialnej), na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO;
– windykacyjnych, upominawczych lub egzekucyjnych, w sytuacji niewywiązania się przez Państwa z zobowiązań na rzecz Administratora (np. opóźnień w płatnościach). Przetwarzanie Państwa danych osobowych w tym celu uważamy za nasz „prawnie uzasadniony interes”, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
W przypadku przetwarzania szczególnych kategorii danych osobowych, w szczególności danych o stanie zdrowia, danych dotyczących karalności oraz orzeczeń zapadłych w postępowaniach sądowych i administracyjnych, Administrator zobowiązuje się każdorazowo przestrzegać powszechnie obowiązujących przepisów prawa, z których wynika konieczność przetwarzania takich danych oraz dopuszczalny zakres ich przetwarzania. Przetwarzanie wskazanych powyżej szczególnych kategorii danych osobowych następować będzie wyłącznie w celu prawidłowego przygotowania, dokonania lub wykonania określonej czynności notarialnej.
Przekazywanie danych osobowych
Zebrane dane osobowe mogą być przekazane podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie na podstawie umów zawartych z Administratorem, ale tylko w celu i zakresie niezbędnym dla realizacji w/w. celów, w tym m.in. biura rachunkowe, firmy informatyczne, kancelarie prawne i podatkowe, a także adwokaci, radcowie prawni, doradcy podatkowi, aplikanci i zastępcy notarialni oraz pracownicy Administratora współpracujący z Administratorem przy przygotowaniu, wykonaniu lub rozliczeniu czynności notarialnej, a także instytucje państwowe lub samorządowe, którym Administrator jest zobowiązany przekazywać dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów, w tym w szczególności sądy, urzędy gminy, urzędy skarbowe.
Przekazujemy Państwa dane wyłącznie podmiotom umiejscowionym w ramach Europejskiego Obszaru Gospodarczego i przez to podlegającym surowym przepisom unijnym o ochronie danych, lub takim, które wiąże odpowiedni standard bezpieczeństwa. Przekazywanie danych do krajów trzecich nie jest aktualnie przez nas praktykowane lub planowane.
Okres przechowywania danych osobowych
Przetwarzamy Państwa dane osobowe jedynie przez okres niezbędny do spełnienia celu ich przechowywania lub dopóki jest to od nas wymagane zgodnie z prawem, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie przez okres 10 lat od dnia dokonania czynności notarialnej lub do czasu zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej przez Administratora. W każdym przypadku dane osobowe będą przechowywane przez:
– czas określony w odrębnych przepisach (np. księgowych lub podatkowych), które obowiązywać będą Administratora do ich przechowywania;
– czas niezbędny do dochodzenia przez Administratora na drodze sądowej roszczeń związanych z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem zobowiązania.
Przysługujące prawa
– Prawo dostępu do danych
Mają Państwo prawo uzyskać informację odnośnie przechowywanych przez nas danych osobowych na Państwa temat, w tym również kopię tych danych.
– Prawo do sprostowania danych
Mają Państwo prawo żądania sprostowania Państwa danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania mają Państwo prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia.
– Prawo do usunięcia danych
Mają Państwo prawo domagać się usunięcia Państwa danych osobowych przechowywanych przez nas w następujących przypadkach:
– Państwa dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane.
– Państwa dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem,
– Dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie krajowym,
-Dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego, o których mowa w art. 8 ust. 1 RODO.
– Cofnięcie Państwa zgodę, na przetwarzanie możliwe jest wówczas, gdy ma innej podstawy prawnej ich przetwarzania i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy ich przetwarzania
– Usunięte danych w niektórych przypadkach jest niemożliwe
– Prawo do przenoszenia danych
Mają Państwo prawo otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe dotyczące Państwa, które nam dostarczyliście, jeżeli przetwarzanie tych danych odbywa się na podstawie zgody lub umowy oraz w sposób zautomatyzowany.
Jeżeli domagają się Państwo przesłania tych danych do innego administratora danych, zostanie to zrealizowane, o ile istnieje taka możliwość techniczna.
– Prawo ograniczenia przetwarzania danych
Mają Państwo prawo zażądać, aby przetwarzanie Państwa danych osobowych zostało ograniczone, w następujących przypadkach:
– kwestionują Państwo prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający nam sprawdzić prawidłowość tych danych,
– przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a Państwo sprzeciwiacie się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,
– nie potrzebujemy już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one Państwu potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
– wnieśliście Państwo sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu.
– Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania
Jeżeli Państwa dane osobowe są przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora, mają Państwo prawo do sprzeciwu w dowolnym czasie wobec przetwarzania, zgodnie z art. 21 RODO.
– Prawo do wycofania zgody
Mają Państwo prawo do wycofania wyrażonej zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnej chwili. Odwołanie zgody na przetwarzanie nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej wycofaniem.
Jeśli chcą Państwo skorzystać z przysługujących Państwu praw prosimy o przesłanie do nas wiadomości na adres: biuro@notariusz-strzyzow.pl, lub z wykorzystaniem poczty tradycyjnej ul. Przecławczyka 15/1, 38-100 Strzyżów.
Bezpieczeństwo danych osobowych jest dla nas priorytetem, jeśli jednak uznają Państwo, że przetwarzając Państwu dane osobowe naruszamy przepisy RODO, mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres: Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Pliki cookies
W celu prawidłowej obsługi Serwisu, Administrator wykorzystuje pliki „cookies”.
Czym są pliki „cookies”?
Pliki „cookies” to niewielkie informacje tekstowe, wysyłane przez serwer i zapisywane na urządzeniu końcowym użytkownika (zazwyczaj na twardym dysku komputera lub w urządzeniu mobilnym). Przechowuje się w nim informacje, których Serwis może potrzebować, aby dostosować się do sposobów korzystania z niego przez danego użytkownika.
Kogo dotyczą pliki „cookies”?
W związku z tym, że stosowana przez Administratora technologia plików „cookies” (lub o funkcjonalności zbliżonej do plików „cookies”) zbiera informacje o każdej osobie odwiedzającej Serwis, poniższe postanowienia Polityki prywatności odnoszą się do osób, które korzystają z usług Serwisu.
Czy pliki „cookies” zbierają Państwa dane osobowe?
Gdy osoba odwiedzająca korzysta z Serwisu stosowane są pliki „cookies” umożliwiające identyfikację jej przeglądarki lub urządzenia – pliki „cookies” zbierają różnego rodzaju informacje, które co do zasady nie stanowią danych osobowych (nie pozwalają na identyfikację użytkownika Serwisu). Niektóre informacje, w zależności od ich zawartości i sposobu wykorzystania, mogą jednak zostać powiązane z konkretną osobą – przypisanie pewnych zachowań konkretnej osobie odwiedzającej, np. poprzez powiązanie ich z danymi podanymi na formularzu kontaktowym, a tym samym zostać uznane za dane osobowe. W stosunku do informacji zbieranych przez pliki „cookies”, które mogą zostać powiązane z konkretną osobą, zastosowanie znajdują postanowienia Polityki prywatności odnoszące się do danych osobowych, w szczególności dotyczące praw osoby, której dane dotyczą. Powiadomienie dotyczące informacji zbieranych przez pliki „cookies” jest również udostępniane m.in. w treści klauzuli informacyjnej zamieszczonej w widocznym i łatwo dostępnym miejscu podczas pierwszej wizyty na stronie internetowej Serwisu.
Na jakiej podstawie stosujemy pliki „cookies”?
Uzyskiwanie i przechowywanie informacji z wykorzystaniem plików „cookies” jest możliwe na podstawie wyrażenia przez osobę odwiedzającą zgody. Standardowo przeglądarki internetowe lub inne oprogramowania zainstalowane na komputerze bądź innym urządzeniu podłączonym do sieci internetowej domyślnie zezwalają na umieszczanie plików „cookies” na takim urządzeniu, a tym samym na zbieranie informacji o osobach odwiedzających
Do czego używamy plików „cookies”?
Stosowane pliki „cookies” mają przede wszystkim ułatwić użytkownikowi korzystanie z usług Serwisu, przykładowo, poprzez „zapamiętanie” podanych na formularzu kontaktowym informacji, tak aby wyeliminować konieczność każdorazowego ich podawania.
Czy mogą Państwo się sprzeciwić wykorzystywaniu informacji pochodzących z plików „cookies”?
Osoba korzystająca z Serwisu może sprzeciwić się działaniom Administratora podejmowanym w celu opisanym powyżej. W ustawieniach przeglądarki internetowej lub w ramach zarządzania polityką prywatności na stronie internetowej Serwisu, zgoda wyrażona na korzystanie z technologii „cookies”, może w każdym momencie zostać zmodyfikowana lub odwołana. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem
Jakiego rodzaju pliki „cookies” są przez nas używane i czy są one szkodliwe?
Pliki „cookies” wykorzystywane w Serwisie nie są szkodliwe ani dla osoby odwiedzającej ani dla komputera/urządzenia końcowego wykorzystywanego przez taką osobę. W szczególności tą drogą nie jest możliwe przedostanie się do urządzeń końcowych wirusów lub innego niechcianego oprogramowania lub oprogramowania złośliwego. W Serwisie wykorzystywane są dwa rodzaje plików „cookies”: sesyjne, które pozostają zapisane na komputerze lub urządzeniu mobilnym użytkownika do momentu zakończenia sesji danej przeglądarki oraz stałe, które pozostają na urządzeniu osoby odwiedzającej przez czas określony w parametrach plików „cookies” lub do momentu ich ręcznego usunięcia w przeglądarce internetowej.
Jak usunąć / zablokować pliki „cookies”?
Osoba odwiedzająca może zmienić sposób korzystania z plików „cookies” zarządzając wyrażonymi zgodami w ramach ustawień prywatności na stronie internetowej Serwisu lub przez przeglądarkę, w tym zablokować lub usunąć te, które pochodzą z Serwisu (lub innych witryn internetowych). Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Użytkownik może w każdej chwili usunąć pliki „cookies” korzystając z dostępnych funkcji w przeglądarce internetowej, której używa. Ograniczenie stosowania plików „cookies”, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie Serwisu.
Postanowienia końcowe
Państwa dane osobowe nie będą przedmiotem zautomatyzowanego podejmowania decyzji oraz nie będą podlegać profilowaniu. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji to proces, w wyniku którego decyzja została wydana bez ludzkiej ingerencji w jej podejmowanie. Taki proces może w szczególności opierać się na profilowaniu, tzn. automatycznym przetwarzaniu danych osobowych, które są następnie wykorzystywane do ustalenia indywidualnych preferencji klienta.
W przypadku osób korzystających z usług Serwisu, wypełnienie formularza kontaktowego oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych poprzez zaakceptowanie postanowień Polityki prywatności jest warunkiem koniecznym do skontaktowania się z kancelarią notarialną oraz stanowi podstawę pozyskania przez Administratora danych osobowych takich osób. Wypełnienie formularza kontaktowego jest konieczne w zakresie podania imienia i nazwiska oraz adresu e-mail.
Zmiany w polityce prywatności
Niniejsza Polityka prywatności może ulec zmianie w celu uaktualnienia informacji w niej zawartych, w szczególności wskutek zmiany obowiązujących przepisów w zakresie ochrony danych osobowych, prawa telekomunikacyjnego, usług świadczonych drogą elektroniczną oraz regulujących prawa konsumentów. Administrator każdorazowo umieści na stronie internetowej Serwisu internetowego informację o zmianach w Polityce prywatności. Wraz z każdą zmianą nowa wersja Polityki prywatności pojawiać się będzie z nową zmienioną datą wskazaną na początku i końcu jej tekstu.
Niniejsza polityka prywatności obowiązuje od 01.05.2024